پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر

۴ بازديد
رشته علوم کامپیوتر در ابتدا توسط دانشکده های علوم پایه با نام انفورماتیک ارائه می شد. در حال حاضر این رشته یکی از حوزه های مهم مهندسی می باشد که دو گرایش اصلی نرم افزار و سخت افزار در مقطع کارشناسی را شامل می شود.
همچنین در سطوح بالاتر این رشته شامل گرایش های: نرم افزار، سخت افزار، الگوریتم و محاسبات، معماری کامپیوتر و هوش مصنوعی می باشد. انجام پایان نامه تحصیلات تکمیلی در رشته مهندسی کامپیوتر در هر یک از این گرایش ها مستلزم گذراندن دوره های تخصصی است، بنابراین این گرایش ها هم از نظر دروس ارائه شده و هم از نظر پایان نامه کامپیوتر تفاوت چشمگیری دارند.

پایان نامه مهندسی کامپیوتر

امروزه با توجه به عمر ماشین ها، روند رو به رشد استفاده از کامپیوتر، فرصت های شغلی زیادی را برای فارغ التحصیلان این رشته ایجاد کرده است تا در قالب شرکت های تولید کننده نرم افزار و قطعات کامپیوتری، شرکت ها و موسسات خدماتی و مراکز آموزشی مشغول به کار شوند.
پیشرفت کند کشورمان در ارتباط با جامعه جهانی در زمینه فناوری های کامپیوتری، در سال های اخیر نیاز به مهندسان خلاق و توانمند در این زمینه و مدارک دکتری در دانشگاه های معتبر ایران و خارج از کشور کاملا احساس شده است.
رشته هایی مانند مهندسی کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار)، علوم کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و مدیریت فناوری اطلاعات راهگشای فارغ التحصیلان این رشته ها برای ادامه تحصیل با تخصص های متعدد است.

گستردگی روزافزون رشته های مختلف در این رشته باعث شده است که دانشجویان آن گاه در انتخاب رشته و رشته تحقیقاتی در تحصیلات تکمیلی با مشکل مواجه شوند. اینجاست که نقش مشاور در بزرگترین انتخاب زندگی تحصیلی دانشجو مشخص می شود.
انتخاب موضوع پایان نامه یکی از این انتخاب هاست. 

گرایش های مهندسی کامپیوتر
معماری سیستم های کامپیوتری
هوش مصنوعی و رباتیک
نرم افزار
الگوریتم ها و محاسبات
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.